Тепер за криптовалюту можна купувати не тільки якісь матеріальні речі, а й витвори мистецтва. Продаж NFT-картин набирає обертів, як в Україні, так по світу. Вже не обов’язково брати участь у виставках, транспортувати картини та запарюватися з організаційними моментами. Заробляти на своїх картинах не виходячи з дому, мабуть, мрія ледь не кожного митця. Але чи достатньо для успіху просто завантажити свою творчість на різні платформи?
Дисклеймер: більшість платформ для продажу NFT побудовані на двох видах блокчейну: Proof of Stake (PoS) і Proof of work (PoW).
Proof of Stake (PoS) – дослівно: «підтвердження частки». Використовується для таких криптовалют як, наприклад, Tezos. Найближчим часом на цю модель мають перевести і валюту Ethereum. Чому? Цей вид блокчейну вважається екологічнішим, адже для транзакцій витрачається набагато менше енергії ніж для валют на Proof of work.
Proof of work (PoW) – цей блокчейн використовують у найпопулярніших валютах: Dogecoin, Bitcoin, та інших. Він є більш енерговитратним але менш вразливим до атак.
Проте найкращим варіантом фахівці вважають гібридну систему PoS та PoW.
Платформи для продажу NFT також бувають різні. Їх можна поділити на два види:
- За запрошенням. Щоб туди потрапити, потрібно пройти модерацію або отримати запрошення;
- Відкриті. Будь-хто може зареєструватися і продавати своє мистецтво. Наприклад, Hic et Nunc.
Поради митцям, які або планують, або починають виставляти картини за криптовалюту, дають художники. Вони вже вдало інтегрували цей метод продажу у своє життя.
Vera DG, або Veraverze, у житті – Віра Дегтярьова. Докладніше про її творчість можна почитати у цьому матеріалі. Художниця продає своє мистецтво на різних майданчиках криптоарту. З 2019 року мисткиня працює в доповненій реальності (AR). Успіх її творчості – це не лише техніка, талант, а й кропітка праця над просуванням особистого бренду. Тому радить приділити значну увагу цьому аспекту.
«На платформах дуже складно стати помітним, картин може бути не видно, бо там мільйони криптоарту. Навіть якщо ти десь запостиш у твітері, поставиш хештеги, цього також недостатньо. Дуже важливо бути активним, набирати підписників та підтримувати інших митців. Від них у свою чергу йде така хвиля вдячності, тебе теж починають підтримувати, як мінімум, репостами, коментарями. Однак це саме те, що робить акаунт живим та підвищує впізнаваність».
Віра розповідає, що дуже важливо бути активним всередині ком’юніті. Це можна робити за допомогою соцмереж. Наразі серед поціновувачів мистецтва та самих митців популярними залишаються кімнати в Clubhouse. За словами Віри там можна зустріти колекціонерів, просто підтримку або людей, з якими можна зробити колаб. Важливо ділитися власними цінностями, ідеями, і люди, яким це близько, обов’язково підтримають тебе.
Тому мисткиня радить: «Головна порада – бути собою. Це те, що цінують всі колекціонери. Нікому не потрібні копії інших людей. Просто максимально бути собою і отримувати кайф від процесу».
View this post on Instagram
Робити те, чого потребує душа і забити на правила радить і художник Богдан Кіясь @Kiya5ura Bo. Сьогодні хлопець працює з доповненою та віртуальною реальністю та у Мінін Арт Хабі разом з ГО «Посольство Художників» та ГО «Квітник»займається просуванням NFT, VR та AR.
«Усі ці школи, курси загнали більшість дизайнерів, художників у межі. Творчі люди стають замкненими і починають потім всюди шукати правила. І виникає: “Я ось це зробив не за правилами. Мабуть я поганий митець”. У криптомистецтві немає такого».
Радить робити, як подобається, не зважаючи на правила. У цьому просторі є місце для найрізноманітнішої творчості. Це і є фішка криптоарту. Обов’язково на кожного митця знайдеться людина, для якої ваші роботи будуть цінними.
View this post on Instagram
Художник Микита Худяков був одним з найперших в Україні, хто почав працювати з NFT. Початківцям він радить розвиватися.
«Більше спілкуйтеся, надихайтеся, дивіться, що роблять інші. Я вважаю, потрібно постійно шукати нові шляхи, як можна подавати своє мистецтво. На ринок криптоарту можна зайти з геть різних боків».
Крім цього митець радить не підлаштовуватися під чиїсь вподобання. Розповідає про історії, коли художники створюють картини спеціально під смаки колекціонерів та вигадують історії появи арту.
– Універсальне правило – відкритість та чесність. Ніхто не любить, коли йому брешуть.
– Якщо ти створюєш кон’юнктурні роботи під конкретного колекціонера і вигадуєш для цього фейкову історію, це стратегічно взагалі не правильно.
– Якщо ти робиш ще якісь неетичні речі. Наприклад, продаєш не свою роботу, згодом це спровокує тобі значно більші проблеми… Щойно про це стає відомо, комʼюніті ставить хрест на цій людині, і навряд чи він зможе якось розвиватися
View this post on Instagram
Не бійтеся експериментувати, шукати себе та бути відкритими. У просторі криптоарту є місце навіть для найнестандартнішого мистецтва.
Матеріал підготувала Котєльнікова Дар’я
Цей матеріал підготовлено в межах Програми міжредакційних обмінів JEP за підтримки Національного фонду на підтримку демократії NED