Нещодавно в Києві пройшов Міжнародний форум “Креативна Україна” – платформа для політико-експертного обговорення з метою формування державної політики у сфері креативних індустрій. Щорічна подія, яка перетворюється в традицію стає знаковою подією для розвитку культури.

Фокус форуму — інтеграція інновацій у розвиток креативних індустрій.

Знаковою персоною форуму був цього разу Джон Хокінз,  (Велика Британія) – експерт з креативної економіки, член Консультативного комітету ООН з питань креативної економіки, директор Howkins & Associates у Лондоні та Шанхаї, автор книг “The Creative Economy: How People Make Money From Ideas” та “Creative Ecologies”. Він є запрошеним професором Лондонського Міського університету та Пекінської школи підприємців, інвестором-засновном у Шанхайській Корпорації Інвестиційних Креативних Індустрій, засновником та директором Хартії Адельфі про творчість, інновації та інтелектуальну власність. У 2014 році він був призначений резидентом у школі менеджменту Друкера, Лос-Анджелес.

Ми зафіксували головні моменти з виступу Джона.

Креативність, що означає бути креативним?

Головна ідея виступу була тема про штучний інтелект. Джон наголосив, що пише книгу “Робота невидимості” і хоче розповісти про уривки неї.

“Моя тема про роботу, що таке робота, праця,  чому ми прокидаємося вранці, що ми робимо, куди ми йдемо, яким чином ми отримуємо зарплату, що ми хочемо робити” – говорить Джон Хокінз.

Рушій креативності це креативні  люди, а більшість урядів та економістів світу дуже повільно розуміють цінність креативної праці.

джон хокінз
джон хокінз

Креативна праця ?

Коли людина робить щось креативне – це відразу стає особистим, бо креативність є точкою відліку. Креативність починаються в одній особі, що існує у розумі, щось приватне та особисте. Людина зацікавлена в ідеї і хоче слідкувати і розвивати ідея так як вона її бачить.
Перша характеристика креативної праці полягає в тому, що вона глубока особистісна.
Друга характеристика – це очевидно дуже суб’єктивно, вона не базується на даних, це інтуїція, це точка зору, це моя ідея проти ідеї.
Велика частина праці сьогодні це передавати, розділяти ідею з іншими людьми. Процес зацікавлення інших людей для подальшої реалізації. Треба продемонструвати ідею так щоб інші теж зацікавились ідеєю.

“Це коли ідея, концепція, поняття,  фраза, термін, слово, помітки на папері, тканина чи щось з естетикою у світі – назовні  воно не зникає, ні де не випаровується. Саме тому я називаю такий тип праці безкінечною, ідеї йдуть, приходять, ідеї є демократичні” – говорить Джон.

Ті хто працює над ідеєю можуть мандрувати куди захочуть, і будуть робити, що завгодно для її реалізації, навіть якщо потрібно їхати на край світу.  Поїхати, щоб побачити, як люди працюють над подібними речами чи питаннями

“Я називаю креативних людей  кочовими людьми. Я наприклад, не люблю подорожувати. Я вважаю, що сучасні подорожі це жахливо, вони виснажують. Це дорого і це сприяє негативним змінам клімату, нічого позитивного в змінах клімату немає” – каже Джон.

Тому здебільш вся робота проводиться онлай, тому що це зручно, але часом потрібно розмовляти тет-а-тет з людиною, треба мати фізичний зв’язок.
Отже, ці чотири  ключові аспекти, як креативність змінює світ праці, але ці всі аспекти невидимі ми їх не бачимо. Робота мозку невидима, ви можете подивитися на когось в офісі, кафе і невідомо працюють вони, чи ні. Робота – це посада, а праця – це процес, креативна праця також включає в себе додаткові елементи.

Креативний процес ?

Коли у креативної людини з’являється ідея і вона починає з нею  працювати, то решта людей думають, що автор ідеї вірить, що робить щось позитивне і покращує, змінює світ на краще.

“Я не маю в сенсі у великому, помпезному сенсі, високомірному сенсі – ні, коли наприклад ви дизайнер ви розробляєте застосунок; чи пишете роман; чи ви робити примітки на папері; чи робите інсталяції; чи ставити п’єсу – це щось позитивне для світу”- говорить Джон.

Важлива якість креативних людей – постійно навчатися, не припиняти  вчитися, якщо креативна людина припиняє вчитися , то вона зачиняє двері змін.
Отже, креативна робота вона завжди має мету, вона позитивна, і це постійний  процес навчання, можливо креативні люди не працюють весь час, але вони навчаються весь час.
Таким чином приймаючи на увазі ту роботу, яку вони роблять, а вона відрізняється від роботи на фабриках, або роботи в традиційних послугах. Деякі люди думають, що креативні індустрії – це м’які опції, легкі варіанти, якщо порівняти з роботою рукам. Це інша праця, незалежна від наших тіл, від нашої фізичної сили, але інтелектуально, це набагато складніша робота. Ця робота вимагає дуже багато зусиль і якщо все вийде – отримаємо переваги, але якщо в нічого не вдасться, тоді наша особистість постраждає. Це дуже складно, це важко,і це виснажує особистість, таким чином це є людська креативна робота.

Штучний інтелект

джон хокінз
Джон Хокінз

Штучний інтелект зростає, що люди використовують інформацію штучного інтелекта, задля того щоб рекламувати свою роботу іншим людям.  Яке майбутнє фейкових новин? У світі де штучний інтелект стає важливішим, яке майбутнє глибоких фейків (так званих deefake )
Наприклад, якщо ви інфлюенсер в інстаграмі, як ви можете використовувати штучний інтелект, якщо ви сторителлер і вам подобається розповідати історії на одній мові, а живете ви в місті де не розмовляють на цій мові, але ви вважаєте свої історії універсальними.

 

Визначення  Джона Хокінза штучного інтелекту

Це де люди  знаходяться зараз, те що добре знаємо. Це інформаційні технології, тобто пристрої, зв’язки, голосові дані. Тому що 50-70 років це все розвивається і також продовжують розвиватись онлайн платформи. Вони збирають дуже величезну кількість даних і потім – це можна монетизувати і продавати рекламодавцям і саме це є джерело платформ і це не регулюється загалом. Британська комісія з інформації визначила, що це не працює і ніколи не запрацює, тому що  як національний регулятор інформації не можемо відстежувати дані.

Таким чином, наразі ми знаходимося в світі насиченим даними і це сегментовані, фрагментовані дані, які продаються і один шлях веде до Америки, інший до Китаю, а Европа знаходиться десь посередині і також розвиває штучний інтелект.

“Для мене головне в  штучному інтелекті це то що він може навчатися, і там існують різні алгоритми, як це можна зробити, вони показують результати. Це дуже швидко коїться, тому що деяким цим машинам потрібен деякий рівень економії” – стверджує Джон.

Ключові моменти, що стосуються штучного інтелекту точки зору економіки?

Суспільству необхідно розуміння того що відбувається, це може бути через театри, інсталяції, дизайн і застосунки – відкрита сфера, але це питання відповідальності. Люди котрі займаються технологіями часто є вузькими експертами, котрі сидять у всьому світі. Вони майже повністю математики, інженери і живуть у світі даних і їх компанії залежать від даних, якщо щось не вписується в формат даних, вони не можуть його використовувати.  Для машини мова інтуіцій не зрозуміла.
Отже, якщо їм не допомагатиме суспільство,  вони підуть не в тому напрямку.

“Креативні індустрії це ті індустрії, які мають знання і досвід і які мають занепокоєність, щоб усвідомити, що відбувається і передати це своєю мовою, працею, яку ми маємо виконувати і виконуємо” – каже Джон.

Читайте також Кароліна Квінтана з ООН про світові тренди креативної економіки
а ще Будинки, що розповідають казки – Інтерв’ю

Теги:

#КАЧАЙ_ІНДУСТРІЇ #Креативна Україна #креативність